Od ogórka do Centrum Bankietowego Braks
Historia marki Braks rozpoczęła się w roku, w którym do Polski z wizytą przybył prezydent USA Bill Clinton, a w telewizji wyemitowano pierwszy odcinek serialu Moda na Sukces. Był rok 1994. Amerykańskie skojarzenia to nie przypadek – bistro serwujące smaczne i szybkie dania było swoistą nowością na lokalnym rynku gastronomicznym i jak się później miało okazać strzałem w dziesiątkę. Co więcej, okoliczności powstania Braksa i jego dalszy rozwój przypominają typowy „american dream”.
Zaczęło się od baru szybkiej obsługi zlokalizowanym w... autobusie marki jelcz, tzw. ogórze. Dziś pod marką Braks kryje się tak chętnie wybierane na ważne uroczystości rodzinne i firmowe Centrum Bankietowe. Braks przez lata ugruntował sobie również pozycję lidera na regionalnym rynku cateringowym. Firma z sukcesami obsługuje wydarzenia rangi międzynarodowej, jak chociażby odbywające się w Mysłowicach Mistrzostwa Świata w Siatkówce Plażowej. Braks na stałe współpracuje między innymi z Katowickim Holdingiem Węglowym, Biurem Minister Rozwoju Regionalnego, Miastem Mysłowice, firmami General Beton i Selgros oraz koncernem Coca Cola.
Istotną rolę w filozofii firmy odgrywa działalność filantropijna. Braks wspiera organizacje pozarządowe i stowarzyszenia, drużyny sportowe, wydarzenia kulturalne i akcje charytatywne. Nie sposób nie wspomnieć o "dziecku" firmy Braks – kompleksie bankietowo-konferencyjnym Szyb Bończyk, który w szybkim czasie wyodrębnił się jako lider na regionalnym rynku gastronomicznym.